NaujienosApžvalgosNuomonėsIT RenginiaiPamokosPatarimaiSmulkmėHumorasTapk autoriumi

“iPhone 3GS” gaus “iOS 6″, bet “iPad” – ne. Kodėl?

Kategorija: NUOMONĖS    Autorius: Erik Murin    Paskelbta: 2012-06-13 12:00
Pasidalinti per Twitter

Per šių metų WWDC 2012 konferenciją, kurios metu paprastai pristatomi nauji „Apple“ produktai, buvo anonsuota „iOS 6“ – deja, bloga (bet gera „iPhone 3GS“ naudotojams) žinia tokia – „iOS 6“ atnaujinimą gaus tik šie įrenginiai – „iPhone 3GS, 4, 4S“ ir „iPad 2“, naujasis „iPad“ (A.K.A. „iPad 3“). Ko gero, visi pirmos kartos „iPad“ naudotojai pastebėjo „iPad“ nebūvimą sąraše, o „iPhone 3GS“ vartotojai – džiūgavo. Visgi daug kam kilo klausimas „Jeigu „iPhone 3GS“ sugeba, tai kodėl to nesugeba „iPad“, kuris yra galingesnis?“ Į šį klausimą šiandien ir pabandysiu atsakyti.

„Apple“ nori, kad pirktumėte naujus produktus

Visų pirma pradėsiu nuo ko gero pagrindinės priežasties, kuri “neleidžia” atnaujinti „iPad“ į „iOS 6“ – tai paprasčiausias „Apple“ noras daugiau užsidirbti. Įsivaizduokite, kad sužinote, jog jūsų planšetė daugiau atnaujinimų nebegaus, o patys atnaujinti (pvz su Custom ROM „Android“ atveju) OS negalėsite. Beje, iki šiol jūs buvote patenkinti produktu. Ko gero pirktumėte tos pačios kompanijos produktą, tiesa? Juk iki šiol buvote patenkinti, kodėl kitas šios kompanijos produktas turėtų jus nuvilti? Taigi, galima teigti, kad „Apple“ nori, kad jūs įsigytumėte naują produktą, bet nepamirškime kad taip daro visi („Samsung“, „LG“ ir t.t.), nes tai verslo pasaulis ir jeigu nori daugiau užsidirbti, tenka manipuliuoti žmonėmis.

Kita svarbi priežastis – papraščiausi techniniai sunkumai

Galiu beveik garantuoti, kad jeigu „Apple“ būtų padariusi „iOS 6“ atnaujinimą „iPad“, tai jis strigtų. Daug kas nesupranta, kodėl? Juk „iPad“ galingesnis už “iPhone 3GS”, kuris gavo atnaujinimą! Taip, gal jis ir galingesnis, bet ne viskas sprendžiama pagal procesoriaus dažnį.

Ekranas, GPU ir procesorius

Pradėsiu nuo to, kad „iPad“ turi 1024×768, o „iPhone 3GS“ 480×320 raišką. Taigi, kas čia negerai? „iPad“ turi daugiau negu 5 kartus didesnę raišką, už kurią atsakinga GPU, kuris ir „iPad’e“ ir „iPhone 3GS“ vienodas – „PowerVR SGX535“. Tuo tarpu procesorius, kuris atsakingas už visą kitą „iPhone“- 600Mhz, o „iPad’e“ – 1Ghz (1000Mhz). Taigi, jeigu GPU visą laiką atsakingas tik už ekrano raišką („iPad’e“ 1024×768) tai procesorius, be GPU pagalbos, sunkiai sugebės susidoroti su žaidimais, o kartais ir su vartotojo sąsaja (nes ir joje yra nemažai grafinių elementų). Tuo tarpu „iPhone 3GS“ turi viso labo 320×480 rezoliuciją – GPU visada apkrautas žymiai mažiau, todėl jis gali „padėti“ atkurti grafinius elementus procesoriui.

„Apple Maps“

Viena iš didžiausių „iOS 6“ naujovių yra „Apple Maps“, kurie turi ir 3D žemėlapius. Ko gero būtent tie žemėlapiai „iPad’e“ ir neveiktų sklandžiai. Kadangi GPU ir taip sunkiai apdoroja „iPad’o“ raišką, o prie viso to prisidėtų ir kiek sudėtingesnė „Apple Maps“ 3D grafika, tai sklandaus šių žemėlapių veikimo neįsivaizduoju.
Tuo tarpu „iPhone 3GS“ turi žymiai mažesnę raišką ir GPU galios pilnai pakaks apdoroti tokios raiškos „Apple Maps“ grafiką.

Apibendrinimas

„iPad“ išleistas 2010 metais, todėl nenuostabu, kad jis nesugeba „pavežti“ naujausio „iOS 6“ atnaujinimo, bet labai džiugu, kad milžiniško populiarumo ir iki šiol parduodamas „iPhone 3GS“ gavo „iOS 6“. Visgi manau, kad „iPad“ naudotojai nusivilti neturėtų – dar ilgai jūs gausite naujausias programėles bei žaidimus.

Pasidalinti per Twitter
 
Straipsnio autorius:
Erik Murin Erik Murin
http://UltraShop.lt    ||  ErikVanMuurin(eta)GMail.com
Esu išmaniųjų telefonų entuziastas ir ekspertas, bet skaitau ir apie kitas IT šakas - planšetes, Ultrabook'us ir t.t. Taip pat domiuosi Trance muzika bei krepšiniu.
 
Rekomenduojame, jei patiko šis straipsnis:
Panašūs įrašai Kiti autoriaus įrašai Kiti kategorijos įrašai

Visi komentarai (19)
0
x: (Reputacija: +182)
2012-06-13 12:44
Nelogiski svarstymai del ipad hw nepakankamumo. Nauja os pixeliu neprides, rezoliucijos nepagerins. Kaip tik turetu buti labiau optimizuota ir veikti sklandziau.


0
Erik Murin: (Reputacija: +157)
2012-06-13 12:50
Erik Murin
x:
Nelogiski svarstymai del ipad hw nepakankamumo. Nauja os pixeliu neprides, rezoliucijos nepagerins. Kaip tik turetu buti labiau optimizuota ir veikti sklandziau.
Taip, bet naujoje OS yra Apple Maps – jie stabiliai neveiks. Ir naujos OS vis tiek turi papildomų naujovių, funkcijų bei procesų, kurie apsunkina veikimą. Kaip kitaip paaiškinsi, kodėl su iPhone 3G (ar tai 3GS) kažkuris iš atnaujinimų stipriai strigo? Juk jokių naujų pijxelių nepridėjo. Kodėl tada Android Gingerbread (2.3) stringa su prietaisais, kurie oficialiai turi tik Android Donut (1.6)? Juk išvaizdoje ten realiai jokių pasikeitimų.


0
Wa1DaS: (Reputacija: +28)
2012-06-13 13:18


0
x: (Reputacija: +182)
2012-06-13 13:24
Erik Murin:
Taip, bet naujoje OS yra Apple Maps - jie stabiliai neveiks. Ir naujos OS vis tiek turi papildomų naujovių, funkcijų bei procesų, kurie apsunkina veikimą. Kaip kitaip paaiškinsi, kodėl su iPhone 3G (ar tai 3GS) kažkuris iš atnaujinimų stipriai strigo? Juk jokių naujų pijxelių nepridėjo. Kodėl tada Android Gingerbread (2.3) stringa su prietaisais, kurie oficialiai turi tik Android Donut (1.6)? Juk išvaizdoje ten realiai jokių pasikeitimų.
Tavo nurodytas pavyzdys stringa, nes kardinaliai pasikeite vartotojo grafine sasaja. Maza to ant virsaus dauguma didziuju gamintoju dar savo grafini sluoksni uzdeda. Kaip pvz i froyo prietaisa imetus svaru gingerbread rom viskas sukasi pastebimai greiciau, cia 99% atveju. Nenorejau izeist su ankstesniu postu, tik pasakiau, kad nelabai logiska. Apie didelius grafines aplinkos atnaujinimus, bent as, nieko negirdejau. Belieka kaip atnaujinimo negavimo pagrindine priezastis ivardinti marketinga. Tesiant diskusija, toks vartotoju stumtelejimas isigyti nauja prietaisa velgi nera smerktinas dalykas, o greiciau skatinantis spartesni inovaciju proverzi. Geros dienos. :)


0
Erik Murin: (Reputacija: +157)
2012-06-13 13:30
Erik Murin
x:
Tavo nurodytas pavyzdys stringa, nes kardinaliai pasikeite vartotojo grafine sasaja. Maza to ant virsaus dauguma didziuju gamintoju dar savo grafini sluoksni uzdeda. Kaip pvz i froyo prietaisa imetus svaru gingerbread rom viskas sukasi pastebimai greiciau, cia 99% atveju. Nenorejau izeist su ankstesniu postu, tik pasakiau, kad nelabai logiska. Apie didelius grafines aplinkos atnaujinimus, bent as, nieko negirdejau. Belieka kaip atnaujinimo negavimo pagrindine priezastis ivardinti marketinga. Tesiant diskusija, toks vartotoju stumtelejimas isigyti nauja prietaisa velgi nera smerktinas dalykas, o greiciau skatinantis spartesni inovaciju proverzi. Geros dienos. :)
Kad marketingas nėra smerktinas dalykas tai pritariu, pinigų visiems reikia :D . O tęsiant temą apie versijas… Į savo Wildfire (2.1) įmečiau Gingerbread (2.3). Pajutau daugiau strigimų, nors ir UI ir visą kitą atrodo tas pats. Bet visa tai jau labai ginčytinas dalykas.


0
sssssss: (Reputacija: +5)
2012-06-13 13:43
Erik Murin:
Taip, bet naujoje OS yra Apple Maps - jie stabiliai neveiks. Ir naujos OS vis tiek turi papildomų naujovių, funkcijų bei procesų, kurie apsunkina veikimą. Kaip kitaip paaiškinsi, kodėl su iPhone 3G (ar tai 3GS) kažkuris iš atnaujinimų stipriai strigo? Juk jokių naujų pijxelių nepridėjo. Kodėl tada Android Gingerbread (2.3) stringa su prietaisais, kurie oficialiai turi tik Android Donut (1.6)? Juk išvaizdoje ten realiai jokių pasikeitimų.
tai windows as negaleciau atnaujint del to, kad siek tiek lagins naujausias zaidimas?


0
Erik Murin: (Reputacija: +157)
2012-06-13 13:46
Erik Murin
sssssss:
tai windows as negaleciau atnaujint del to, kad siek tiek lagins naujausias zaidimas?
Toks jau tas Apple stilius – jų manymu geriau iš viso kažko nedaryti, jeigu tai nebus padaryra idealiai.


0
nuva: (Reputacija: +1)
2012-06-13 14:02
apple tik pinigai ir rupi, visai neseniai palyginus isejo tas pirmas ipad bet jau ir nebegaus atnajinimo


0
Erik Murin: (Reputacija: +157)
2012-06-13 14:06
Erik Murin
nuva:
apple tik pinigai ir rupi, visai neseniai palyginus isejo tas pirmas ipad bet jau ir nebegaus atnajinimo
Gal Apple ir rūpi pinigai, bet taip daro visi – pvz Samsung. Jie savo pusę telefonų kurie išėjo su Gingerbread neatnaujino į Ice Cream Sandwich, nors laisvai patemptų dauguma (pvz Galaxy W).


0
Vaidotas Stanevičius: (Reputacija: +79)
2012-06-13 18:08
Vaidotas Stanevičius
Erik Murin:
Toks jau tas Apple stilius - jų manymu geriau iš viso kažko nedaryti, jeigu tai nebus padaryra idealiai.
Pilnai pritariu tokiai politikai. Galėtų visi jos laikytis.


0
Vaidotas Stanevičius: (Reputacija: +79)
2012-06-13 18:10
Vaidotas Stanevičius
nuva:
apple tik pinigai ir rupi, visai neseniai palyginus isejo tas pirmas ipad bet jau ir nebegaus atnajinimo
O ką tuomet pasakytum apie Samsung? Jų planšetės visada stabdė ir be atnaujinimų.


0
Erik Murin: (Reputacija: +157)
2012-06-13 18:15
Erik Murin
Vaidotas Stanevičius:
O ką tuomet pasakytum apie Samsung? Jų planšetės visada stabdė ir be atnaujinimų.
Nu o ką man daryt, kad stabdo tie Samsungai? :D Iš viso kiek bandžiau Androidų – visi daugiau ar mažiau stabdo, išimtis – Galaxy S3. Na HTC One X dar nebandžiau, gal tas irgi nestringa. Šiaip dažniausiai telefonai stabdo dėl neoptimizuotų ir apkrautų gamintojų UI (Sense, TouchWiz ir etc.), o SGS3 visai nestabdo – džiugu :) . Galaxy S1 stabdė gana neretai, Galaxy S2 jau gana retai ir tie lagai smulkūs, o Galaxy S3 nebestabdo – reiškias, kad Samsung savo UI vis labiau optimizuoja :) . Arba čia tie branduoliai kalti. Irgi įmanoma.


0
alex: (Reputacija: +21)
2012-06-13 20:32
Erik Murin:
Nu o ką man daryt, kad stabdo tie Samsungai? :D Iš viso kiek bandžiau Androidų - visi daugiau ar mažiau stabdo, išimtis - Galaxy S3. Na HTC One X dar nebandžiau, gal tas irgi nestringa. Šiaip dažniausiai telefonai stabdo dėl neoptimizuotų ir apkrautų gamintojų UI (Sense, TouchWiz ir etc.), o SGS3 visai nestabdo - džiugu :). Galaxy S1 stabdė gana neretai, Galaxy S2 jau gana retai ir tie lagai smulkūs, o Galaxy S3 nebestabdo - reiškias, kad Samsung savo UI vis labiau optimizuoja :). Arba čia tie branduoliai kalti. Irgi įmanoma.
Na samsung galaxy s 2 ir nei karto nestrigo nei stabde. gavo ICS.. ir viskas su juo tvarkoje :)


0
Erik Murin: (Reputacija: +157)
2012-06-13 20:36
Erik Murin
alex:
Na samsung galaxy s 2 ir nei karto nestrigo nei stabde. gavo ICS.. ir viskas su juo tvarkoje :)
Gali būti, nes ICS pilnai išnaudoja 2 branduolius. Bet pastebėjau, kad kai kuriem kažkaip nestabiliai veikia ICS – greičiausiai todėl, kad po įrašymo nepadaro factory reset. Bet su Gingerbread SGS2 šiek tiek strigo, puikiai pamenu. Su ICS jo dar nebandęs.


0
Vaidotas Stanevičius: (Reputacija: +79)
2012-06-14 02:36
Vaidotas Stanevičius
Erik Murin:
Nu o ką man daryt, kad stabdo tie Samsungai? :D Iš viso kiek bandžiau Androidų - visi daugiau ar mažiau stabdo, išimtis - Galaxy S3. Na HTC One X dar nebandžiau, gal tas irgi nestringa. Šiaip dažniausiai telefonai stabdo dėl neoptimizuotų ir apkrautų gamintojų UI (Sense, TouchWiz ir etc.), o SGS3 visai nestabdo - džiugu :). Galaxy S1 stabdė gana neretai, Galaxy S2 jau gana retai ir tie lagai smulkūs, o Galaxy S3 nebestabdo - reiškias, kad Samsung savo UI vis labiau optimizuoja :). Arba čia tie branduoliai kalti. Irgi įmanoma.
Čia daugiau vartotojui “nuva” rašiau. Tiesiog norėjau pasakyti, kad visokie samsungai pasinaudodami marketingo triukais “kiša” vartotojams beleką – apgaudinėja, todėl nereikia norėti, kad apple elgtūsi taip pat. Jei nebus iOS 6, tai reiškia tam yra svari priežastis, nes visgi jie pasišaipė iš Android, kad niekas nieko neatnaujina ir dauguma vartotojų sėdi su Android 2 versija.. O ir šiaip dabar apple labai daug deda pastangų, kad kuo daugiau vartotojų integruotų iPad pramogoms ir darbui.


+1
Paulius: (Reputacija: +22)
2012-06-17 10:34
Kai pasirodė pirmasis iPad, kas buvo prieš daugiau, nei du metus, jis turėjo iOS3. T.y. per šį laiką jau gavo dvi naujas operacinės sistemos versijas, o kuomet pasirodys iOS6 jam bus jau du su puse metų, kas tokiam įrenginiui yra jau solidus amžius ir labai nedaug kitų gamintojų galėtų pasigirti tokiu ilgu palaikymu, jau nebekalbant apie 3GS. Dar vienas svarbus momentas yra tas, kad net ir neturėdamas iOS6 pirmos kartos iPad’as galės naudoti praktiškai visą App store esančią programinę įrangą, nes net dabar, praėjus 9mėn. po iOS5 išleidimo praktiškai visoms programoms užtenka iOS4.3 tam, kad jos veiktų. Taip kad, įrenginį dar ilgai ir nuobodžiai pilnavertiškai naudoti bus galima :) .


+1
Erik Murin: (Reputacija: +157)
2012-06-17 22:53
Erik Murin
Paulius:
Kai pasirodė pirmasis iPad, kas buvo prieš daugiau, nei du metus, jis turėjo iOS3. T.y. per šį laiką jau gavo dvi naujas operacinės sistemos versijas, o kuomet pasirodys iOS6 jam bus jau du su puse metų, kas tokiam įrenginiui yra jau solidus amžius ir labai nedaug kitų gamintojų galėtų pasigirti tokiu ilgu palaikymu, jau nebekalbant apie 3GS. Dar vienas svarbus momentas yra tas, kad net ir neturėdamas iOS6 pirmos kartos iPad'as galės naudoti praktiškai visą App store esančią programinę įrangą, nes net dabar, praėjus 9mėn. po iOS5 išleidimo praktiškai visoms programoms užtenka iOS4.3 tam, kad jos veiktų. Taip kad, įrenginį dar ilgai ir nuobodžiai pilnavertiškai naudoti bus galima :).
Būtent tą aš ir pasakiau straipsnio apibendrinime :) .


0
Raimondas: (Reputacija: +41)
2012-06-17 23:13
mobiliuose įrenginiuose (tame tarpe iPad “pirmuke”) naudojamos ličio jonų polimerų baterijos. Pati jų gamybos technologija sąlygoja, kad baterijos “capacity” pradeda prarasti nuo pat jų pagaminimo momento (ne nuo tada, kai nuperkamas ir pradedamas krauti-iškrauti baterijos elementas). Tą labai gerai visi žinote su nešiojamų kompiuterių baterijomis – iš pradžių laisvai dirbi 3 valandas, po metų ištempi vos dvi, po 3 metų (jei dar turi tą patį laptopą) – sėdi jį pastoviai prijungęs prie elektros tinklo.
iPad’e – tos pačios baterijos. Apple puikiai žino, kiek yra sumažėjusi pirmojo iPad baterijos talpa ir turi prognozes, kokia ji bus dar po metų. Jie taip pat žino, kad atsiradus daugiau grafinių elementų procesorius ir GPU bus labiau apkrauti ir dar labiau siurbs baterijos “sultis”. iPad baterijos iš esmės nekeičiamos dėl konstrukcinio sprendimo. Plius jie ką tik išleido iPad “trečiuką” (o jį atrodo perka ne taip, kaip Apple tikėjosi).
Visa tai ir lemia, kad naujos softo versijos pirmam iPad’ui nebus, jis morališkai nurašomas. Jei Apple šiuo metu jau pardavinėtų iPhone 5, o ne patobulintą “ketvirtuką”, šiame sąraše nebūtų ir 3GS. Taip, kad mano nuomone nei GPU, nei CPU čia ne prie ko.


0
>> Raimondas: (Reputacija: +1)
2012-08-07 09:08
Raimondas:
mobiliuose įrenginiuose (tame tarpe iPad "pirmuke") naudojamos ličio jonų polimerų baterijos. Pati jų gamybos technologija sąlygoja, kad baterijos "capacity" pradeda prarasti nuo pat jų pagaminimo momento (ne nuo tada, kai nuperkamas ir pradedamas krauti-iškrauti baterijos elementas). Tą labai gerai visi žinote su nešiojamų kompiuterių baterijomis - iš pradžių laisvai dirbi 3 valandas, po metų ištempi vos dvi, po 3 metų (jei dar turi tą patį laptopą) - sėdi jį pastoviai prijungęs prie elektros tinklo. iPad'e - tos pačios baterijos. Apple puikiai žino, kiek yra sumažėjusi pirmojo iPad baterijos talpa ir turi prognozes, kokia ji bus dar po metų. Jie taip pat žino, kad atsiradus daugiau grafinių elementų procesorius ir GPU bus labiau apkrauti ir dar labiau siurbs baterijos "sultis". iPad baterijos iš esmės nekeičiamos dėl konstrukcinio sprendimo. Plius jie ką tik išleido iPad "trečiuką" (o jį atrodo perka ne taip, kaip Apple tikėjosi). Visa tai ir lemia, kad naujos softo versijos pirmam iPad'ui nebus, jis morališkai nurašomas. Jei Apple šiuo metu jau pardavinėtų iPhone 5, o ne patobulintą "ketvirtuką", šiame sąraše nebūtų ir 3GS. Taip, kad mano nuomone nei GPU, nei CPU čia ne prie ko.
Jau kliedi ;) Turiu pirmą iPad’ą jau labai senai, kaip laikė 10 valandų baterija, taip ir laiko. Gal čia su kokiais šūdinais Windows OS kompiuteriais ar Samsungtu tavo aprašytas scenarijus būna.
Šiaip jei neveiks toks funkcijos, kurias įneša iOS 6, tai koks toltas OS’ą diegti?


Parašykite komentarą:

Jūsų vardas (privalomas): Jūsų el.paštas (neskelbsime): Jūsų tinklalapis (neprivalomas):
Komentaras:

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas